Folkrätt

Ship to Gaza

Den 10 – 12 juli kommer organisationen Ship to Gaza till Helsingborg för att informera om och samla in pengar till höstens seglats. Kampanjhusvagnen kommer att vara på Sundstorget söndag 10 & måndag 11 juli. Invigning söndagen den 10 juli kl 14.00 med tal av bl a kulturskribenten & debattören Sören Sommelius, Charlie Andreasson från organisationen Ship to Gaza Sverige och Jasmine Falestine från föreningen Right to Return.  Det blir också musik och dans och mellan kl 14 – 17 finns det en fotoutställning från Gaza på torget, en vykortsverkstad där du kan skapa vykort som sen kommer att tas med till Gaza, information om blockaden och tips på praktiska saker att göra för att bidra till en förändring. På måndagen kommer husvagnen och fotoutställningen att vara på torget kl 11 – 15. Bo Harringers film ”Även de döda har ett namn” visas måndag kl 16.00 i Enhetsgruppens lokal, Furutorpsgatan 71 (ingång från gården). Filmvisningen följs kl 18.00 av en paneldebatt mellan Sören Sommelius och Charlie Andreasson om Gaza, folkrätt och Ship to Gaza.