Full rulle i aktivitetsgruppen

Aktivitetsgruppen har verkligen full aktivitet. Efter valet har vi haft möten minst två gånger i månaden där vi bl.a låtit trycka upp ett tackbrev till väljarna, som vi delar ut i några av de bostadsområden där vi fick mer än 7 % av rösterna, Dalhem, Drottninghög, Närlunda, Lussebäcken och Elineberg.

När vi nu visar oss i dessa områden har vi utsett ansvariga som kommer att hålla koll på vad vi kan göra för att fortsätta hålla bra kontakt med de boende här. Alla medlemmar som känner för att aktivera sig är välkomna med idéer. Det kan vara allt från dörrknackning, områdesfester, deltagande vid olika arrangemang m m.

Vidare har vi gjort en lista på föreningar och fackförbund som vi vill bygga upp nätverk med. Här är också alla medlemmar välkomna att teckna sig om de vill vara med.

Vi har gått på möten med den tvärpolitiska aktivitetsgruppen för nanmninsamling angående en folkomröstning om Ångfärjetomten, och hjälper till att samla namn så snabbt vi kan.

Vi har besökt kulturföreningen Snickeboa och knutit ett nätverk med dem och socialförvaltningens samordnare för EU-migranter, för att kunna hjälpa till att skapa en dräglig tillvaro för dessa människor, mest romer som lever ute under miserabla förhållanden.

Vi har planerat ett öppet möte med Hans Linde (Vänsterpartiets utrikespolitiske talesperson) till den 25/1 i samband med vårt årsmöte. Det blir en frågestund kring Israel-Palestina.

Vi har fått hem 500 ex av distriktets eftervalstidning som vi nu också ska dela ut på stan.

Vi har också varit med och arrangerat två manifestationer till minnet av Kristallnatten den 9/11.

Vi fixade medlemsmiddag på restaurang Damas den 7/11 där många medlemmar deltog.

Söndagen den 7/12 bjuder vi på julfest med veganskt, gluten- och laktosfritt julbord på kulturföreningen Snickeboa, Ö Sandgatan 9. Anmäl till Mats Fuchs, tfn 0737-698336, [email protected] senast 29/11 om ni vill komma.

Vi har är så kul i aktivitetsgruppen framförallt för att det dyker upp så många nya medlemmar som glatt engagerar sig i arbetet. Medlemmar i alla åldrar som sprudlar av humor och entusiasm.

Mats Fuchs

(sammankallande aktivitetsgruppen)