Arbetsförmedlingen

Nytt kommunpolitiskt program!

Det är hög tid för förändring. Vänsterpartiet satte i riksdagen ner foten om marknadshyror och pensioner för att det var nödvändigt. Vi behöver ta tillbaka kontrollen över samhällsutvecklingen och se till att bygga välfärden i Sverige och Helsingborg stark igen.

Vårt parti är också en stolt del av en internationell rörelse. Även om många av de internationella frågorna drivs i riksdagen, så är det viktigt att vi i Helsingborg visar solidaritet med folket i Palestina, Kurdistan, Ukraina, Jemen och andra länder där vårt stöd behövs. Helsingborg ska vara en stad för alla, där vi värnar asylrätten och hjälper nya helsingborgare in i samhället.

Vänsterpartiet kommer att arbeta för ett styre som står till vänster i politiken. Det nya styret i Helsingborg måste ta kampen mot de nedskärningar i välfärden vi sett de senaste 16 åren av alliansstyre. Vänsterpartiet samarbetar gärna med andra partier, men bara om resultatet av arbetet innebär ökad jämlikhet, grön omställning och en kraftigt stärkt välfärd som bryter segregationen.

Det är tillsammans vi bygger framtiden, men för det behöver vi din röst den 11 september. Du som vill ha en politik för att förhindra klimatkatastrofen, skapa nya jobb och bygga nya
bostäder med rimliga hyror, rösta på Vänsterpartiet så bygger vi samhället starkt igen.

Vill du veta mer om hur vi tillsammans med dig, vill förändra Helsingborg? Läs hela vårt kommunpolitiska program här