• Kalendarium

Kalendarium

På denna sidan hittar du information om våra möten och arrangemang. Om inte annat anges är mötet på Folkets hus, där vår lokal ligger. Du hittar det på Södergatan 65, vid GA-torg. Busshållplats för södergående bussar på Södergatan vid GA-torg, för norrgående bussar på Carl Krooksgatan.

Anmäl dig till våra aktiviteter via Zetkin eller genom att höra av dig. Du skapar lätt ett konto på Zetkin och får då alla aktiviteter samlade samt påminnelser om din anmälan. Anmäl dig via Zetkin här

Träffa oss i valrörelsen här

Detta händer i juni:

7/6 Tisdagsträff kl. 11-12:30 i vår lokal på Folkets hus vån 5. Träffarna är öppna för alla som förutsättningslöst vill träffas och prata politik.

11/6 kl 13 Sommarfest på Gröningen, vi umgås, grillar & har det trevligt. Ta gärna med hela familjen!

13/6 kl. 11:20 Lyssna på Hanna Gunnarsson (V) riksdagsledamot prata om välfärden och försvaret på H22. Kom också och besök oss vid vårt utställarbord mellan kl. 12-17. Du hittar politikerarenan mellan The Tivoli och SeaU.

På kvällen den 13/6 kl. 17:10 blir det lokalpolitiskt samtal där Jenny Björklund Hansson, vårt förstanamn deltar.

14/6 kl. 11:30-13:30 arrangerar vi tillsammans med Kvinnojouren och Hyresgästföreningen ett panelsamtal om utsatta kvinnors boendesituation. Samtalet kommer att inledas med att Ulla Thell (V) läser texter om kvinnors livssituation, därefter blir det musik av Maya och Ella och sedan tar panelsamtalet vid där Claudia Velasquez deltar från oss.

Kom också och besök oss vid vårt utställarbord den 14/6 mellan kl. 13:30-17.

15/6 Kom och besök oss vid vårt utställarbord mellan kl. 12-17. Du hittar politikerarenan mellan The Tivoli och SeaU.

16/6 Kom också och besök oss vid vårt utställarbord mellan kl. 12-17. Du hittar politikerarenan mellan The Tivoli och SeaU.

18/6 Prideparaden, vi samlas i lokalen på femte våningen på Folkets Hus kl 15.30 och går gemensamt därifrån till  Ångfärjeparken.

21/6 Medlemsmöte med beslut om valstrategi kl. 18, vi ses i Södersalen på Folkets hus, Södergatan 65