Arrangemang

Efterbevakning: Träffa Jonas Sjöstedt!

jonas-sjostedt-helsingborg-vansterpartiet-stor-v2En festlig heldag med Vänsterpartiet Helsingborg på Stortorget

En festlig heldag med Vänsterpartiet Helsingborg på Stortorget

Torsdagen den 28 augusti höll vi en jättelyckad heldag med musik och tal på Stortorget.Om man ska bedöma vår kommande valframgång utifrån vädret och stämningen på våra arrangemang så kommer vi att göra ett historiskt rekordval. För precis som i lördags när Agneta Lenander gästade oss, sken solen över oss och våra besökare hela dagen.

Nadja Leinonen från Vänsterpartiet i Landskrona gjorde en succèartad debut som konferencier och presenterade våra talare och musiker med glans.

Arrangemanget inleddes med den palestinska trumslagarguppen De palestinska fåglarna som åtföljdes av den unga solosångerskan Jina Jujo som sjunger vackert på arabiska.

Därefter steg vår karismatiske och vältalige partiledare Jonas Sjöstedt upp på scenenoch höll ett flammande tal som på ett rakt och tydligt sätt beskriver varför vi måste byta regering. ”Nu får det vara stopp på rovdriften av våra skattepengar, och utnyttjandet av våra sjuka, våra gamla, våra barn och våra skolungdomar. Vi skulle aldrig släppt in räven i hönsgården, för riskkapitalisterna är som rävar, de hugger åt sig så länge de kan”, sa han bland annat.

Jonas rev ner starka applåder från publiken som nu blivit ganska stor.. Folk läste våra broschyrer och pratade politik med oss så det kändes mycket bra. Många ungdomar besökte oss och ställde frågor om vår politik. Intresset var stort. Sen uppträdde den svensk-afrikanska gruppen Kachikally med sång, dans och trummor. Det var så mycket gung i framträdandet att många dansade spontant på torget.

Avslutningsvis spelade trubaduren Matti Johansson för oss. Peter Ahlbom höll tal och vi andra hade många givande samtal med besökarna kring vår politik. Det blåser medvind för Vänsterpartiet, och solen, glädjen, människorna, sången och musiken följer oss på gator och torg fram till valdagen den 14 september.

Vänsterpartiet Helsingborg