Arrangemang

Efterbevakning: kris i den svenska sjukvården

kris-i-sjukvarden-helsingborg-vansterpartiet-storVänsterpartiet Helsingborg hade en lyckad valupptakt med två torgmöten i fint väder med Agneta Lenander, sjuksköterska som jobbat i Region Skåne i många år. Hon fick sitt politiska uppvaknande när hon såg hur Femklöverns politik slog hårt mot såväl patienter som personal och valde då att engagera sig i Vänsterpartiet. Nu är hon första namn på listan i regionvalet. Agneta höll två flammande tal under lördagen den 23 augusti, först på GA-torg och sen på Konsul Olssons Plats där även trubaduren Matti Johansson spelade och sjöng för allmänheten. Solen var på sitt bästa humör och det cirkulerade mycket folk kring Konsul Olssons plats.

Det var också kul att vi var så många aktiva medlemmar som hjälptes åt att dela ut material och samtala med folk på plats.
Det kändes som en mycket positiv valupptakt!

Konsul olssons plats

Vänsterpartiet Helsingborg