anti-rasism

Kämpa Helsingborg – Protest mot nazisterna i svenskarnas partis torgmöte!

Kom och visa att du aldrig accepterar rasism och nynazism!

10548064_771152512926357_5794346516119446453_oDen 23 augusti har nazistiska Svenskarnas parti annonserat att de ska hålla ett torgmöte på sundstorget i Helsingborg. Samma nazister som i mars försökte mörda flera feminister och antirasister i Malmö efter en feministisk demonstration. En av nazisterna som är misstänkt för dådet kommer från Åstorp och är sedan flera år tillbaka drivande i vit-makt miljön. Helsingborg har beklagligt nog en lång tradition av nazism och rasism bakom sig. Men varje gång de har försökt etablera sig har de mött på motstånd och därför förväntar vi oss att vi alla ställer sätter ner foten när de återigen försöker få fotfäste i vår stad.

Huvudarrangör: Helsingborg mot rasism (deras uttalande inför manifestationen)

PLATS:
Sundstorget, Helsingborg

TID:
den 23:e augusti c:a kl. 17.30

Vänsterpartiet Helsingborg ställer oss bakom denna protest mot SvP.